Semester, Lucia och present

I dag har jag och Lucas semester igen. Vi fick tyvärr inte sova på morgonen för det var luciafirande på Lucas dagis. Kl 07.20 skulle vi vara där... gäsp. Det gick bra för Lucas han sjöng och var pepparkaka för glatta livet. Några andra barn var dock väldigt störande...  men men.

Nu är vi hemma och jag har suttit och grejat med min nya kalender för nästa år. Nu ska jag bara skriva i det tråkigaste nämligen: adresser! Urk.

När klockan närmar sig 10 ska jag och grabben gå ner till stan för att införskaffa julkort, present och div annat. Lucas vill inte följa med, men när man är nästan fem år så får man inte vara ensam hemma tycker jag!

I går på jobbet var vi ute och lekte i snön, de stora barnen har ju jättekul, men de små... de lider verkligen. Vantar är liksom inte deras grej. Vet inte hur många gånger jag satte på de små vantarna. Men så fort man vänder huvudet till så drar de av sig vantarna. Det tar några minuter och så kommer de på att det gör ju ont i händerna när det är kallt. Då börjar de gråta och så får man pilla in händerna och försöka få tummen på rätt plats i vanten sen dröjer det några minuter och så är det dags igen. Suck!

Mysigt är det med snön tycker jag. Det gör så mycket för julstämningen. Ljusare blir det också. Hoppas att det kan ligga kvar några dagar.

Nästa fredag gör jag min sista dag på förskolorna. Gud vad jag kommer att sakna barnen. Jobbigt. Nu har man ju börjat känna dem riktigt bra och de vet vad jag är för en typ. Tråkigt när det inte gick att fixa heltid till mig. Men tyvärr så är det ju pengar som styr här i världen.

Nu ska jag ta tag i adresserna och sen bädda och sen hänga tvätt och sen borde klockan vara typ 10 så att jag och mr L kan gå ner på stan.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad tråkigt att du inte kan vara kvar där du trivs men det ordnar sig säkert med tiden. När man inte trivs på sitt jobb så blir det en energitjuv utan dess like. Fast du har ju en mysig ledighet att se fram emot!

2008-12-12 @ 19:59:36
Postat av: Cissa

Hej! Tänkte ringa ikväll men tiden drog i väg och det blev för sent men jag ringer imorgon istället. Inte för att det var något speciellt utan bara det vanliga ingenting. Kram

2008-12-16 @ 22:05:37
Postat av: Cissa

Hej! Tänkte ringa ikväll men tiden drog i väg och det blev för sent men jag ringer imorgon istället. Inte för att det var något speciellt utan bara det vanliga ingenting. Kram

2008-12-16 @ 22:07:04
URL: http://alvasdagbog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0