Opponering och viktväktarna

Japp, nu var det dags igen för opponering. Skickade iväg mitt arbete till opponeringsgruppen i går eftermiddag. Kändes skönt att bli av med det! Orkade inte jobba med det mer.

Nu sitter jag och väntar på att få arbetet som jag ska opponera på, skulle ha fått det i går, men det har fortfarande inte dykt upp i datorn. Suck! Inte vet jag vem människan är heller, har bara hennes mailadress och jag har mailat henne men ej fått svar. Tråkigt när det blir så. Får helt enkelt läsa de andras arbeten istället.

I går var jag på en väldigt bra föreläsning. Det var en man som heter Sverker Lindström, han har skrivit boken "Lasses revansch" (rekomenderar den). Han har en dotter som har ADHD och han föreläste om det och hur det är att vara förälder till ett barn med diagnos. Han och hans fru har fler barn med diagnoser och de tar även hand om fosterbarn som har diagnoser. Helt otrolig man. Jättebra föreläsning, gripande. Jag lyckades att bli rörd även denna gång!

På eftermiddagen i går hade vi vfu-uppföljning. Suck! Det ger inte så mycket. Som tur var var alla i gruppen på samma nivå och det kändes bra. Vissa saker känns onödiga. På fredag däremot tror jag att det kommer bli intressant. Då ska vi sitta i tvärgrupper och redovisa om våra arbeten. Vi kommer att vara indelade så att vi sitter i grupper där ingen har skrivit om samma sak. Det kan bli lärorikt.

image90


I morgon är det dags för viktväktarna igen. Undrar hur det har gått nu när det har varit påsk. Lite har jag syndat.... Totalt förra veckan hade jag gått ner 3.7 kg. Känns bra. Nu har jag kanske gått upp lite. Men det är jag fullt medveten om så det kommer inte att bli någon chock.



Nej nu ska jag läsa lite arbete.

kram på er!

Kommentarer
Postat av: Marie-Louice

Kul att du har en blogg! Den ska jag försöka följa!!! Ha det bra!
Kram

2008-03-29 @ 09:45:20
URL: http://hem.bredband.net/b355717

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0