Bidde inga bullar

Det bidde bilproblem istället. Per var med sin mamma och Ludwig till Bergvik för att handla. När de skulle åka därifrån ville inte vår bil starta! Alla lampor lyste, men motorn var död. Min mamma fick rycka ut och vara chaufför. Senare på kvällen åkte jag och Per tillbaka till bilen för att ev prova starta den med startkablar. Men de behövdes aldrig. Den var lite kinkig i början, men sen startade bilen bra. Per körde volvon hem och jag tog mammas bil och åkte efter. Vi ställde in den i garaget och på måndag ska vi försöka få den till verkstade för att kolla upp vad det är med den. Det är ett felmeddelande i displayen som vi måste kolla.

Dagens bilar är ju så tekniska och man kan inte mecka med dem som man gjorde förr.


Vår pärla som tydligen inte mår så bra.

I dag är det fars dag. Per fick sin present redan förra veckan. Ett par svarta byxor. I dag fick han ett kort från barnen. Lollo kommer hit på en fika om en timme ungefär.

Jag mår inge bra idag. Förkyld, Lucas  har tydligen varit snäll och delat med sig av lite baciller :) tackar tackar!

Nu ska jag bädda, sen är det dax för barnen att få klorna klippta!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0