Hemligt nummer

Nu skaffar vi hemligt telefonnummer. I morse kl 07.00 ringde det hemma hos oss. (lördag). Jag sprang upp till telefonen, såg att det var skyddat nr. Jag trodde att det kanske var Pers mamma och att det hade hänt något. Det var en man som sa att  han ville prata med min man. Blev orolig och tänkte att det var kanske sjukhuset... Per kom upp och svarade. Mannen i telefonen frågade om det var Per som jobbade som delgivningsman, Per frågade då vad det har med hans privatliv att göra. Mannen sa då bara: -"Då vet jag".

Känns himla olustigt tycker jag. Dels för att mannen som ringde inte lät "konstig" eller onykter på något sätt, det känns också väldigt personligt  när någon ringer hem. Mannen vet alltså vart vi bor och säkert vilka som bor här.

Varför man som människa när man inte har skött sin ekonomi och bara struntat i att betala sina räkningar och sedan skiter i att göra rätt för sig och sen ringer hem till en som jobbar med att försöka fixa så att den som har rätt till sina pengar får dem, fattar inte jag. Har man en massa skulder får man stå sitt kast och försöka på bästa möjliga sätt att betala dem. Märker man att det inte fungerar får man be om hjälp för det finns hjälp att få. Inte fan (ursäkta) hjälper det att ringa hem till folk och uppträda hotfullt.  Jag blir så arg, när man själv kämpar med skitlön och pysslar och trixar så att det ska finnas mat på bordet osv, när det finns folk som bara skyller ifrån sig och hoppas på att alla andra ska fixa ens liv. Betala räkningarna och lev på nudlar om det är så svårt.

Ursäkta mitt arga inlägg men jag är rädd och arg. Nu vet ni varför det är hemligt nr hos oss. För två veckor sedan ringde det en fullgubbe hit och pratade in på vår telsvarare att han sökte Per, men han sa sitt namn så Per kunde ringa upp och säga att han inte skulle ringa tillbaka. Han var harmlös, men han som ringde i dag har jag ingen aning om....

Kommentarer
Postat av: Sara

Ush vad läskig det där!! Hoppas ni int emärker något mer av det. kramar

2008-11-15 @ 12:35:31
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Nina

Usch vad otäckt... Hoppas Per har en liten aning om vem det kan vara och att ni gör en polisanmälan!

Kramar Nina

2008-11-15 @ 18:45:47
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Cissa

Nää så läskigt. Hoppas ni inte hör från honom igen.....

2008-11-15 @ 19:14:38
URL: http://alvasdagbog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0