Lååångfredag

I dag är det en lång fredag... det stämmer faktistk. Jag är extremt seg idag. Orkar liksom inte göra någonting. Det tog mig flera timmar att bädda sängen, först nu har jag varit inne och duschat (kl 12.59...). Skäms på mig! Per är nu ute i garaget och städar bilen invändes. Det behövs kan jag säga! Barnen är nere och spelar något dataspel som man har i handen...

I går var jag och Lucas nere till stan när vi var lediga. Han var med mig för att köpa amningsbehå. Han tyckte att det var jättehäftigt att man kunde trolla med bh:n. Dvs man kan fälla ner framsidan så att bröstet blottas. Vi fixade också mina stövlar så att inte sulan på klacken ramlar av. Gratis var det. Inte ofta man får något gratis.

I går eftermiddag var vi naturligtvis ner till torget och hyllade våra hockeyhjältar. Gud vad folk det finns i stan! Barnen hade nog inte så kul, men det är ju ändå stämning. 

Bebisen i magen har hicka titt som tätt. Beror det på att den är ovanligt glupsk, eller har jag ovanligt gott fostervatten :) hihi! Har nu gjort 33 fulla veckor! Herregud, jag börjar på att bli stressad nu. Har ju nästan ingenting till detta lilla kryp. Vi har inget skötbord, ingen spjälsäng, inga strumpor till barnet, inga sängkläder heller. Kan inte vara lätt att födas som det tredje barnet och efter att föräldrarna har gjort sig av med det mesta i bebisväg... Får hoppas att inte bebsien har alltför bråttom ut, utan väntar tills vi har fixat lite mer. Nu har ialla fall jag amningsbh, alltid något!
Jag tror också att bebisen har vänt sig neråt i magen, får bara hoppas att det är huvudet ner. Förra veckan låg den på tvären i magen :) men nu tror jag att jag ibland kan känna en rumpa eller huvud mer mitt på magen. Ska till barnmorskan på tisdag så vi får väl se vad hon säger.

I natt kl 02.30 kom det hem någon i vårt hus som var lite musiksugen. Har inte hört så hög musik förut, de spelade "pokerface" på väldigt hög volym så att jag vaknade av det. Som tur var spelade de bara en låg och den är ju iofs bra... men sen är det jobbigt ändå för mig nu att sova. Per däremot är typ döv när han sover så han är lyckligt ovetande.

Nej nu ska jag nog fixa lite mat till mina avkommor, sen ska jag hugga in och städa toaletterna. På långfredag ska man ha tråkigt så det passar ju bra:)

Kram på er denna sega fredag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0