Söndag

Nu var det söndag igen. Barnen leker  någonting med lasersvärden :) Ska nog ge dem mat och sen gå ut en sväng. Det är ju inte så jättevarmt ute tyvärr, men solen skiner ialla fall.

I går var vi och kollade på bilbarnstol till bebisen. Vi har valt att ha ett babyskydd (heter så) med en bas. Det betyder att man bara klickar fast själva "stolen" i ett fäste som man har fastsatt i bilen. Vi ska ha bebisen i mitten bak, med grabbarna bus på varsin sida! Kommer att bli en härdad unge detta... Det kommer att bli skittrångt därbak, men vi får ha det så ett tag. Vi testade i går med alla stolar och nästan alla barn och det gick. Dyrt blir det men det går nog att sälja babyskyddet sedan.

Gjorde flygande jakob i går till kvällsmat. Per och jag tyckte det var jättegott, barnen gillade det inte något värst. Slutade med att de åt smörgås. Lucas har ont i halsen och tyckte att det var lite förstarkt. Ludwig åt ganska så mycket, men sen erkände han att det inte var så jättegott.... Himlans ungar!

I dag ska jag göra så lite som möjligt har jag tänkt mig. Hade väldigt ont i fogarna i går kväll. Skulle handla på Ica och den promenaden var en plåga. Folk gick om mig till och med.... Hade nog överansträngt mig i går under dagen.



Här har ni Ludwig när han har en match med en annan kille. Tränaren ger dem poäng. Ludwig vann! *stolt*
De får inte stöta i varandra när de blockerar (eller vad det heter) gör de det får de minuspoäng.  Ludwig är den minsta killen av de som är på mattan.

Nu har ungarna tråkigt, bäst att utfodra dem:)

Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

Å nu blev jag sugen på flygande jakob... gott =)

Ludde ser tuff ut på mattan!

Hoppas vi får fint väder på lördag så kan vi ju ta en tur i mariebergsskogen, kan höra med Anna och familj om dom vill hänga med också...

kram kram

2009-04-19 @ 20:17:01
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Trökig söndag.. Detta är en blogg som aldrig uppdateras.. Klaga på andra kan man, men men..

2009-04-29 @ 17:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0