Uppdatering

Jopp! Nu är jag moster igen. En liten/stor Ruth föddes den 2/4 vi 22-tiden. Hon vägde 4375 g (tror jag) och är 54 cm lång. Det var alltså ingen liten bebis. Allt gick jättebra och syrran är så nöjd!

Jag har själv varit på förlossningen idag... har nämligen haft väldigt ont på ena sidan av magen. Ringde till min barnmorska i morse som själv ringde specmvc för att rådfråga. Jag fick rådet att åka hem från jobbet och vila för att se om det gick över. (Jag cyklade inte hem utan Per fick hämta mig.) Var hemma några timmar, men det gav sig inte så jag ringde förlossningen och de tyckte att jag skulle komma in så att de fick kolla upp mig.

Vi hämtade barnen från dagis och skola, körde dem till deras storasyster Louise och vi drog till förlossningen. Fick ligga länge med CTG för att kolla barnets hjärtljud och livmodern. Tråkigt blev det i längden för vi fick vänta länge på doktorn som hade fullt upp med alla förlossningar. Jag fick åka hem efter att allt hade visat sig bra, hjärtljuden är ok, bebisen verkar må bra. Livmodern sköter sig osv. Doktorn gissade på att det kan ev vara ligamenten som bråkar med mig. Jo tack... Ont gör det!  Ibland gör varje steg ont och jag fasar för att böja mig ner då det gör jätteont. Ska försöka vila så mycket som möjligt i helgen...Känns bra att ha kollat upp det ialla fall.

Innan jag lämnade sjukhuset hann jag med att kika lite på Ruth. Så söt och enligt mig liten... Tänk att det kommer ut en helt livs levande människa ur kroppen på en. Fantastiskt!

Nej nu ska jag gå och lägga mig och fundera på om jag ska starta min sömn på höger eller vänster sida ikväll.... har ju inte så många sovställningar att välja mellan :)

Kram och go natt!

Kommentarer
Postat av: Cissa

God morgon! Hoppas du mår bättre idag och att du vilar nu i helgen. KRAM från hela fmailjen Eriksson/levander

2009-04-04 @ 09:40:23
Postat av: Anna G

Grattis moster! Vad kul! Skönt att allt var bra med dig vid kollen men det är ju aldrig kul att få ont någonstans. Vila nu o ta det lugnt. Kram Anna

2009-04-04 @ 10:39:42
Postat av: Sara

Grattis till din syster! Hörde av anneli (din granne) igår att hon fått. Och nu närmar det väl sig för dig med! :) kraaam

2009-04-04 @ 14:00:26
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0