6 månader

I dag för 6 månader sedan satt vi i aulan på Herrhagsskolan och kollade på Ludwigs vårshow. Jag hade fortfarande Astrid i magen. Jag hade börjat fått känningar i form av att slemproppen (äckligt namn) hade börjat lossna, och att det tryckte på väldigt, lite förvärkar hade jag också.  Helt otroligt att det har gått 6 månader! Tiden har gått så fort. Nu håller vi på att lära lilla damen att äta mat och gröt, ska börja med välling också. Misstänker att vi kommer hamna i vällingträsket en 3:e gång. Men det är mysigt med vällingstunderna. Att sitta med barnet i famnen och titta varandra i ögonen. Det är härliga stunder. Tyvärr tror jag att det är knark i välling då barnen blir helt galna i det. Men det är en annan fråga.

I morgon är det dags för luciafirande på Ludwigs skola. Mysigt ska det bli. Det värsta är att barnen på hans avdelning från F-åk 6 älskar att uppträda (de flesta ialla fall) så det brukar hålla på ett tag. Får se hur mycket av detta som en viss Astrid kommer uppskatta... Men det är ju kul ändå att de vill visa upp sina talanger, för det är de faktiskt. En del är imponerande duktiga. Det märks att lärarna tror på sina elever.

Nu ska jag gå och borsta tänderna.

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kan tänka mig att tiden går fort! Kanske för fort när man har barn. Längtar efter min bebis som bara den! :) kram

2009-12-10 @ 19:37:49
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0