Jul jul

Nu har julafton varit och vi har överlevt i år igen. Skoja bara. Det var mysigt, barnen nöjda och tiden gick fort. Astrid skötte sig så bra som en bebis kan. Hon brydde sig inte värst mycket om allt ståhej, hon hade fullt upp med att kolla in Louise pojkvän Leifs tatueringar. Astrid flörtade för fullt med honom. Ludwig och Lucas fick bra saker i julklapp. Lucas fick en massa lego så han har fullt upp. Ludwig fick en massa karatesaker, bla ett tandskydd. Tandskyddet provade han på julafton vilket resulterade i att han spydde upp allt han hade fått i sig. Stackars plutten. Nu får han testa skyddet kortare stunder och öva på att andas genom näsan. Jag förstår honom, var själv lika lättspydd när jag var liten.

I går var Pers mamma hit på eftermiddagen och åt lite julmat med oss. När Per skjutsade hem henne passade de på att åka till Himlabacken och barnen fick åka tefat där. Kul med en härlig backe.

Här kommer lite bilder från julaftonen.



Kolla in berget med julklappar! Helt otroligt...
Fast vi var ju 14 st och av dem 5 barn. Många paket var stora också...



Så kom tomten också!



Astrid fick också paket. Lucas hjälpte tomten.



Astrid och Ruth provar sina nya pyjamaser. Astrid ser helt galen ut och Ruth ser väldigt skeptiskt ut...



Här har ni oss. Jag ser sleten ut... kanske beror på att jag får max 3 h sammanhängande sömn... eller så är det åldern. Men jag hejar nog på den första teorin... Halsbandet fick jag av min man. Eller tomten var det ju. Snyggt som bara den är det i alla fall.

Kram på er och hoppas att ni har haft en härlig jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0