Spruta

Nu har Astrid fått sprutan mot svininfluensan. Nu är hela familjen vaccinerad. Jag, Lucas och Astrid var på bvc kl 08.30 och de skulle öppna kl 09.00. Vi hade plats 10 i kön och det var lovande. Kl 08.50 öppnade de dörrarna, bra! Det gick bra för Astrid, hon skrek såklart, men det beror nog mest på att hon var fasthållen. När det var klart var hon nöjd igen. Hon har varit lite extra gnällig på förmiddagen och nu sover hon. Hoppas hon inte blir för gnällig resten av dagen för vi ska dricka glögg med våra grannar och det vore ju trevligt om vi kunde prata med varandra och inte behöva skrika till varandra.

Jag tog upp med min bvc-tant att jag vill prata med henne om vår kära dotters kvällsvanor. Så hon kommer att ringa mig på måndag. Astrid vill nämligen inte sova på kvällen. Eller ja, hon somnar vid 20-tiden och sover ca 30 minuter, sen tycker damen att det räcker med sömn fram till 22.30 tiden, då hon ger upp. Gud vad vi krigar med henne på kvällen. Hon är helnöjd om hon vår sitta i knät, men börjar vi "projekt sova", drar hon i gång sina lungor med full styrka! Oj oj! Förlåt grannar...

Hoppas att hon har något bra tips, typ droger eller nåt!



 
Kortet är inte taget nu, men hon ser ungefär ut såhär på kvällen!


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0