Här är jag!!!

Jag lever och mår bra... Jag och Astrid som hon ska heta (efter många om och men...) kämpar med amning. Eller ja, hon suger som en barracuda, och mina bröstvårtor lider :( Men de är på G att läka nu, så det går åt rätt håll.


Några dagar gammal. Sover i sin egen säng.


Alla Pers barn. En salig blandning av åldrar!


Alla mina barn!


Första badet var jättepopulärt :)


Den traditionella "mor och barn" buketten. Fick av mamma syster och mormor och morfar.

Dagarna består i att amma, söva och amma igen. Hon sover bra på nätterna tycker jag. Tur är väl det. Det känns konstigt att ha en dotter, men jag börjar på att vänja mig vid att säga hon och inte han. Ludwig och Lucas är jätteduktiga storebröder. Ludwig är väldigt beskyddande och vill helst inte att någon annan rör henne. Han är jätteduktig på att säga till om hon gråter och han försöker trösta så gott det går. Lucas börjar på att smälta in i rollen som storebror och han påpekar gång på gång att hon är gullig. Han börjar på att hjälpa till mer och mer med henne.

Förlossningen kan jag berätta om en annan dag. Nu ska jag och mamma äta sill.

Glad midsommar på er alla därute!

Kram från en stolt mamma!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad lik dig hon är! :) Härligt att allt gick bra! kram

2009-06-20 @ 11:33:52
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Mia

Grattis!!! Hoppas det löser sig med amningen men det brukar det ju göra bara man står ut med det första jobbiga. Ser fram emot att höra om förlossningen (man kan aldrig få nog av det på något konstigt sätt).

2009-06-20 @ 19:46:07
URL: http://hemmamedtvasma.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag håller med Lukas, hon är söt =)

Skönt att hon sover bra på nätterna, och att bröstvårtorna börjar läka...

Kram Nina

2009-06-21 @ 12:21:48
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0