Testar

Nu ska vi se om jag hinner skiva något innan madame Astrid vaknar... Hon håller mig sysselsatt om man säger så. Har inte för mig att jag var lika låst med de andra barnen när de var så här små. Men det kanske jag var fast jag har förträngt det. Mitt liv består i att amma, skälla på Ludwig och Lucas, försöka hinna med lite vardagssysslor. Ibland försöker jag slappa också. Det har varit jobbiga dagar med onda bröst. Har inte haft såhär tidigare. Nu äntligen har ena bröstet läkt och det andra är på god väg. Har nog aldrig gråtit så mycket vid amning förut. Har aldrig förstått vad ömma bröstvårtor har varit förut. Inför varje amning har jag fasat för smärtan som jag vet kommer och som jag vet att jag inte kommer undan. Vet att hon måste få mat och jag vill inte sluta amma. Det känns nu så skönt att det börjar fixa sig.

Men då dyker nästa hinder upp. Hon har skrikperiod på kvällen! I går satt jag med henne (och gick) från ca 20.00-02.00!!! Gissa om det är frustrerande.... Annars är det bra :) hihi! Vi har Minifom (magmedicin) i kylen, får prova att ge det om hon inte blir bättre ikväll. Hon har säkert ont i magen stackaren. Inte ens att "gunga" med pappa hjälpte, och det brukar hjälpa om hon inte är hungrig.

Nu tycker jag att det är äckligt varmt ute. Man bara svettas hela tiden och Astrid svettas också. Hon behöver nog äta ännu mer nu så att hon inte blir uttorkad. Vi var till stranden igår och hon sov hela tiden i vagen, skönt. Jag kunde gå ner och svalka fötterna och killarna ville bara bada hela tiden. Vi ska iväg i dag också, men just nu tog Per med killarna ut en sväng till farmor. Sen ska vi svalka oss.

Jag ska ju berätta om förlossningen också, men jag tänkte vänta tills jag får en kopia av förlossningsjournalen. Då kanske jag skriver mer rätt, och inte från mitt "lustgastminne". Jag har fått journalerna från de tidigare förlossningarna också och det är väldigt roligt att ha dem.

Nu har Per semester i 5 veckor. Gött. Undrar om vi kommer att åka någonstans... det kan ju inte bli långt eftersom vi inte kan packa mycket i vår lilla bil. Det är liksom fullt när vi åker till stranden :)  Vi skulle ha behållt Chryslern... suck!

Nej nu ska jag fortsätta packa inför strandbesöket. Ha det så bra i värmen och drick mycket. Jag dricker som en häst!

Kram

Kommentarer
Postat av: anneli

Jag kan iallafall lugna dig med att vi inte hör när Astrid skriker, vi sover så gott.

Men har ni testat att lägga henne i vagnen och dra över trösklarna, det gjorde vi med Flippan när hon skrek på natten och inte ville sova, ett litet tips bara.

vart badar ni nånstans???

2009-06-28 @ 20:25:21
URL: http://belinas.blogg.se/
Postat av: Cissa

Hoppas Minifom hjälper så du får sova på nätterna. Astrid kommer nog lugna ner sig snart och sova som en liten docka. Vi får hoppas att brösten slutar ömma också. hur går det med nappen? Tar hon den fortfarande? Om den åker ut mycket så skulle du kunna testa likadana nappar fast med latex får då får de bättre grepp om den. Silikon har lite glidigt.... KRAM

2009-06-28 @ 20:45:34
Postat av: familjens överhuvud

Du glömde skriva att du slår på mig på nätterna när jag sover/snarkar. Du glömde skriva att du skäller efter mig mer än grabbarna. Detta kallar jag censur så det sjunger om det. Det är synd om mig!!

2009-06-28 @ 22:27:24
Postat av: Nina

Skönt att bröstvårtorna börjar läka, inte kul när de gör ont... Du kanske skulle nypa Per i bröstvårtan varje gång du ammar så slutar han nog gnälla som i inlägget ovan ;)

Hoppas skikperioden på natten ger med sig snart också...

Och jag håller med om värmen, man blir ju helt matt. På onsdag ska jag fylla Hugos lilla bassäng och det blir nog bad för både honom och mig...

Kram Nina

2009-06-29 @ 20:44:13
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0