Ny vecka

Nu är helgen slut igen. Förstår inte hur två lediga dagar kan gå så fort. Men det är ju mycket som skall hinnas med. I går var jag och Per på "barnmässan", våra barn ville inte följa med utan de tyckte vi kunde ordna barnvakt :) Mormor ställde upp som tur var. Vi tyckte inte att det var så mycket roligt där. Men vi fick en del gratispryla och det är ju alltid kul. Köpte också 3 små  böcker som man kan använda till bebisen sen eller ev när jag får ett jobb någon gång som pedagog. Böckerna visar hur man kan använda teckenspråk som komplement till språkutvecklingen. Intressant. Vet att det finns en förskola på Hammarö som använder detta.

Min syster har inte fött barn än. Hon ska ju ha idag, men bebisen vet inte om det. Pratade med henne för typ 20 minuter sedan och då var det så lungt så lungt. Men bebisen kommer när den har lust. Så är det med de små liven.

Ludwig har börjat med karate. Han har bara varit iväg en gång än, men han är heltänd på detta. Kul och jag hoppas verkligen att det ska fungera.

Nu ska jag sätta mig och softa framför tv:n.

Kram Louise

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som om barnmässan var bra. Tyvärr kom vi inte iväg eftersom vi hade två sjuka barn :o(

2009-03-30 @ 12:17:17
URL: http://hemmamedtvasma.blogspot.com
Postat av: Nina

Tror det där med tecken som komplement är ganska vanligt häromkring, dock inte längre på Hugos dagis. Där har dom börjat med Marte Meo, är det något du hört talas om? Av egen vilja betyder det iallafall...

Kul med Karate för Ludwig, det tror jag han blir duktig i, han känns som en smidig och hurtig kille =) Hoppas ni mår bra allihopa!

Kram Nina

2009-03-30 @ 20:36:41
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0