Familjen kaos har varit on the road again!

Ja, ialla fall delar av den... Jag Per och Astrid har varit i metropolen Mora! Vi fick en hotellövernattning i samband med att vi köpte barnvagnen och då hamnade vi i Mora. Har aldrig varit där så det var ju kul. Vi åkte i går förmiddag och det var ju fint väder hela dagen. Med fint väder menas nuförtiden att det inte regnar och att solen tittar fram. I alla fall, på vägen dit var det bara träd, träd och lite mera träd. Vi mötte väl enstaka bilar, men inte så mycket mer. Inte en bensinmack eller stad så lång ögat når. Låg lite hus efter vägen och våra tankar gick till de stackare som bor där, och inte har någonstans att handla eller möjlighet att tanka bilen som stod på uppfarten.

Vi stannade till på en grusplätt efter vägen för att amma och byta stoppning på Astrid, jag och Per skulle också uträtta våra behov. Under tiden jag satt och ammade och bytte på Astrid kom det inte en enda bil, när jag går ur för att kisssa i skogen kommer det 3 bilar och en långtradare! Hallå!!! Typiskt mig.

Framme i Mora checkade vi in och packade upp lite i rummet. Vi gick ner på "byn" för att hitta någonstans att äta, hittade en Sibyllakiosk och köpte oss en varsin korv med mos, kassörskan upplyste oss om att de stängde om 5 minuter men att vi fick sitta kvar om vi ville. Men vi tyckte att hon kunde få gå hem och vi kunde gå ut och äta. Sagt och gjort vi hittade en fontän (avstängd) som vi kunde sitta vid. Gissa vad kallt det blir att dricka iskall coca cola ute i november? Jättekallt!!!  Mätta och belåtna (hrm) tog vi oss en promenad för att kika oss omkring, vi hittade målgången till Vasaloppet och tog kort där. Vi frös nu som galningar och beslutade oss för att vår middag fick ske på hotellet och att vi nu gick till Ica för att köpa lösgodis.

Framme vid hotellet igen lade vi oss och slappade lite, vår kära Astrid hade somnat. Jag kunde inte sova men min man är duktig på det så han lyckades. Efter slappning begav vi oss ner till relaxen för att bada. Jag hade införskaffat Astrid badbyxor för bebisar och trodde att det här kommer hon att tycka är skitkul. Hon älskar att plaska i badbaljan hemma. Ha ha ha! Vattnet var inte alls så varmt som jag trodde det skulle vara... hon skrek och var inte ett dugg road av hennes föräldrars ideér. Per satte sig med henne i famnen och jag fick bada själv :)  Vi gav upp efter ett stund och gick återigen upp på rummet. Nu var det dags att rikta in oss på middagen.

Ammade damen och hon somnade i vagnen. Vi drog ner till restaurangen, kommer in och får ett bord, vad händer? Jorå, Astrid bestämmer sig för att vakna och vara en riktig pain in the as... jodå bebisar kan vara det....

Hon är inte nöjd med att sitta i knä, hon vill inte sova i vagnen, hon vill helt enkelt ingenting och det hon främst av allt inte vill är att hennes föräldrar ska få en romantisk middag....

Det slutar med att jag och Per äter i skift. Per först och sen jag. På en timme var vi klara. Så härligt romantiskt att man blir tårögd.

När vi kommer upp på rummet igen, ammar jag och det lilla krypet somnar så skönt i spjälsängen. Per och jag åt godis och tittade på CSI, ungefär som en vanlig lördagskväll hemma.

I dag skulle vi ha gått runt i Mora lite mer, ville gärna gå lite längs vattnet (Siljan) och bara njuta lite. Vad händer då? Jo, det var ju fint väder på lördagen och då går det ju minsann inte att låta regnet vara kvar uppe i bland molnen en dag till inte. Regn och lite mer regn. Vi satte oss i bilen och körde runt lite i Mora istället. Jättekul! Sen åkte vi hem. Nu tog vi en annan väg med lite färre träd på kanterna. Mycket roligare att se på lite hus och samhällen mellan regndropparna på rutan :)

Barnen var på bio med mormor när vi kom hem så vi hann att slappa lite innan de kom.

Jag har lite bilder som jag ska försöka lägga ut i morgon. Orkar inte hämta mobilen nu.

Kram på er.

Ludwig och Lucas har haft en toppenhelg de med. Varit på lekland, Lucas på kalas och i dag bio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0