Min dator!

Min dator vill nog inte leva så mycket till längre... den är gammal och känner sig nog som en väldigt sliten pensionär. Vi har haft mycket bra stunder ihop. Både vad gäller surfning på nätet och hjälp vid skolarbete. Nu verkar det dock som att datorn har tröttnat på mig. Härom kvällen brakade den ihop helt. Per som är duktig på datorer försökte få igång den men den ville inte. Dagen efter provade Per att lägga in windows på nytt igen, med risk för att allt jag hade sparat på datorn skulle försvinna. Förstår ni ångesten jag kände då jag inte hade gjort back up på ett tag. Jag såg alla kort jag har tagit försvinna från mig, alla internetadresser jag har som favorit osv. Ångest ångest (i-landsproblem). Hade inget att välja på så det var bara för Per att köra igång. Vi (jag) var mycket nervösa när vi startade om datorn efter installationen.... mitt hjärta dunkade...
Allt var kvar!!! Gissa om vi var snabba med att göra back up:er!

Nu låter dock datorn som att den ska explodera när som helst när den "tänker". Blir nästan lite rädd när den drar igång som värst. Gissar att den inte mår så bra min gamle vän...

Nu finns min chans till en rosa minilaptop... fattas bara några tusen kronor så har vi löst problemet. Finns det någon som har typ 4-5 tusen kronor att ge till mig så är det helt ok.

Nu jobbar Per som dörrslusk på en krog i stan. Barnen sover, till och med Astrid. Hon slog ihop de blå vid 21.30. Försöker få henne att somna tidigare på kvällen nu, hon har en tendens till att vara uppe länge. Kul att hon vill umgås men det är inte alltid kul att bära runt på henne, alt ha henne vid bröstet...

Ludwig sover inne hos Lucas på golvet. De har tjatat i flera dagar om att Ludwig ska sova över hos Lucas. Så fick det bli. Lucas gick och lade sig vid 21 och Ludwig gick i säng vid 21.45. Jag förstår liksom inte vitsen med att sova över hos varandra när man inte lägger sig samtidigt. Men det är ju jag det. Fast det är väl inte lätt för Ludwig som är kvällspigg att ha en lillebror som är kvällstrött. Det slutar nog med att Ludwig och Astrid kommer att sitta uppe med mig på kvällarna och Per och Lucas går och lägger sig.

Nu ska jag gå och ta bort sminket och göra rent tänderna från plack och annat skit.

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Anna G

Själv har man ju fått sin vita minilaptop.... =)

Kram Anna

2009-10-04 @ 21:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0