Phu

Jag har  nu provat på livet som ensamstående i två dagar och en natt. Det gick bra. Per har varit på en "kramkurs" med jobbet i Loka brunn. Själv blev jag med 3 barn och en himla massa uppdrag. Kyrkans barntimme, fotografering och karateträning. Karateträningen fick jag hjälp av min mor med. Det jobbigaste var att få iväg barnen på morgonen. Det gick faktiskt, men det gäller ju att allt klaffar för skolan börjar ju 08.20 vare sig vi vill eller ej. När jag och Astrid hade lämnat bröderna bus tog jag mig en långpromenad och Astrid somnade om i vagnen.

Idag drog jag och A ner till stan. Jag fick presentkort på H&M förra veckan i present och man kan ju inte spara sånt... Jag visste att jag skulle ha en amningsbh med bygel. Har hittat en jättebra modell där. I alla fall, jag plockade åt mig några stycken för att prova, gick till provrummet. Det finns ett provrum som barnvagnen kommer in i... som var upptaget så klart. Väntar väl då rå, tänkte jag.... väntade, väntade och väntade... bestämde mig till slut för att ta mig en tur för att titta på andra kläder, sagt och gjort. När jag var tillbaka till provhytterna igen så var ta mig tusan människan kvar därinne än! Jag satte mig då och ammade, Astrid hann att somna, då som ett mirakel kliver människan ut! Tänkta att hon har nog mycket kläder med sig... jovisst typ 4-5 tröjor!!! Vad i hellskotta höll hon på med i över en halvtimme där inne??? Hon måste ju haft en väldig beslutsångest.
Det blev i alla fall en bh till mig. Sen fick jag typ springa hem för att hinna äta innan det var dags för hämtning...

Nu är Per hemma och i morgon behöver jag inte gå upp 06.30! Ska bli skönt. I morgon ska vi till bvc för att kolla A:s vikt sen är det babyrytmik.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det skönt att vara två vuxna hemma? Jag behöver bara vara ensam med barnen en hel dag för att uppskatta min man mer än han kan förstå.

2009-10-08 @ 19:17:25
URL: http://hemmamedtvasma.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja, jag ska nog inte klaga som bara har en att hålla koll på... även om det kan va nog ibland =)



Kramar Nina

2009-10-09 @ 13:16:15
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej! Kul att se er alla idag. Synd att jag skulle iväg bara... tänk vad Astrid har blivit stor! Så söt...

2009-10-10 @ 20:21:25
Postat av: Sara

Hej Louise! Hur är allt med dig och livet som 3-barns mor? Vad tiden har gått sen vi sist sågs! Tänk att vi har varit färdiga i mer mer än ett år nu! Hur går det med lilla Astrid? Kikar in då och då här och hon ser så söt ut så :)kram

2009-10-12 @ 22:49:20
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0