Snart julafton

Och vad tror ni händer då... jorå, grabbarna Olsen har åkt på magsjuka. I natt började det. Först kom lilla Ludwig, urk urk. Sen somnade han om och strax därefter kom Lucas, urk urk.... suck!

Varför börjar det alltid på natten. Först trodde vi att Ludwig spydde pga att han har svalt snor.... men vi insåg att så var nog inte fallet denna gång. Lilla Ludwig han vänder verkligen magen ut o in. Det låter så hemskt när han försöker spy fast det är tomt i lilla magen....

Så idag är jag hemma med alla barnen. Vill inte skicka iväg Astrid fall hon har smittan med sig. Det är onödigt tycker vi. Kan man begränsa spridan ska man det... det är min åsikt. Sen vet jag att det finns familjer som skickar i väg syskon när typ en av barnen är sjuka i magsjuka.

Så i år blir det inget luciafirande hos fam Olsen. Alla barnen skulle ha haft det idag... snyft. Astrids första luciafirande. Hon skulle ha varit en tomte. Passar henne väldans bra.  Men vi får ta revanch nästa år.




Annars är det bara bra. Dagarna går i ett jehu!


Kram från det sjuka hemmet!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej och oj!! Har ni magsjuka nu igen? Stackars er!! Tur att vi inte har det så ofta för då skulle mina nerver gå sönder tror jag. Här är det ingen magsjuka i sikte än så länge så vi hoppas på en frisk jul. Hoppas att det går snabbt över för er också och att Astrid klarar sig undan sjukan.

2010-12-14 @ 10:48:10
URL: http://hemmamedtvasma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0