Astrid i glasögon

Nu har hon fått sina glasögon. Hon har två par, ett par röda och ett par blå. Vi har de blåa hemma och övar på och de röda får hon ha när hon ska vara fin och gå ut. Är inte så förtjust i barn med blåa glasögon varken på flickor eller pojkar. Vet inte riktigt varför men så är det.

Det har gått ganska så bra med att ha dem på sig idag. Vi har kört i olika pass. Det gäller ju att passa på när hon är utvilad och mätt. Med andra ord ska hon vara på ett toppenhumör. Hon är oftast på bra humör så det går ganska bra. Gäller att hålla damen sysselsatt, sen får ju inte jag ha något att göra för damen måste passas...
Ludwig och Lucas är duktiga på att hålla ordning på Astrids nyfikna fingrar när inte tv:n lockar då.

Nu är Ludwig frisk men idag fick Lucas feber. Inga spyor än så länge så vi hoppas på enbart feber!



Hon är ganska söt i dem, eller hur? När hon kryper runt med dem hemma ser hon ut som en liten proffessor.



Häromdagen lyckades hon med detta. Trodde hon skulle bli rädd när vasen välte. Men inte denna donna! Satt mest och tittade och undrade vad som hände. När jag hade ställt upp vasen var hon på den igen. Suck!

Nej nu ska jag se på CSI. Imorgon hoppas jag på att barnen är friska så att vi kan gå ut en sväng.

Kram

Kommentarer
Postat av: Cissa

Gud så söt!!!! Oj så lik storebror Lucas fröken blev!

2010-02-25 @ 21:22:43
Postat av: Desiree

Söötnos, Har kusinen Ruth lärt henne alla hyss eller vill hon att vi kommer och lär henne mer?

Hon är ju den sötaste glasögonormen i mannaminne.

2010-02-25 @ 21:41:34
Postat av: Per

"glasögonorm" är för mig ett ord som man ej använder till någon som bär glasögon!! Fy vad fult att använda detta ord till min söta dotter. "At vindicta bonum vita iucundius ipsa".

2010-02-25 @ 22:14:36
Postat av: Louise

Sen gäller det att ta bort stämpeln av fula ord. Göra om dem till mer positiva istället. Göra dem mindre negativt laddade. Men jag vet att det ordet har används på felaktigt sätt och barn är grymma mot varandra. Men en sak är säker: Söt som smör är hon!



Hon är ju en kopia av storebror Lucas, det verkar aldrig sluta med likheter.

2010-02-25 @ 22:23:03
Postat av: Nina

SÅ SÖT! Hon passar bra i sina brillor och jag håller med om att hon är sååå lik Lukas =)

Kramar Nina

2010-02-26 @ 09:26:49
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Mia

Hon är jättesöt i sina glasögon!

2010-02-26 @ 20:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0