Fryser

Har ganska precis kommit in från kylan. Dum som jag är tog jag mig ett glas saft. Saften har stått i kylskåpet, vilket innebär att den är väldigt kall. Inte smart av mig att dricka den när jag frös redan innan kan jag säga. Hämtade Lucas klockan 13.00, brukar hämta Ludwig 13.30 men idag var de på bio med skolan och jag skulle få hämta honom klockan 14.30. Lucas har kyrkans barntimme mellan 14.00-16.00. Så mellan kl 13 och 14 hade jag och Lucas inget att göra. Ville inte gå hem utan vi gick och strosade lite på Herrhagen. Det är inte det lättaste kan jag säga. Det är ju istappsras ta mig tusan överallt. Vi ställde oss ialla fall på ett ställe och solade lite. Det var jätteskönt i solen och jag fick lite vårkänslor. Men vårkänslorna tog slut när jag öppnade ögonen och såg all snö. Det kommer ta evigheter innan all denna snö försvinner. Vi kommer nog ha snö kvar till midsommar som det ser ut nu.

När jag och Astrid hade lämnat Lucas och Astrid hade fått välling i kyrkan gick vi sakta till skolgården för att invänta storebror nr 2. Vi väntade och väntade. Solen försvann och jag började frysa... Ungefär 14.45 kom de inspringandes på skolgården. Äntligen fick vi gå hem. Astrid höll på att somna i vagnen, men det fick hon inte. Lyckades hålla henne vaken ända hem... Nu sover hon i sin säng.

Lucas verkligen älskar kyrkans barntimme. Han är så nöjd när han kommer dit och han pratar nog ihjäl den stackars fröken. De har en väldigt gullig fröken som verkligen bryr sig om barnen.

Nu har jag och Ludwig delat på en semla. Per kom faktiskt ihåg i går att köpa hem. Duktig pojke (gubbe).
Det var väldigt goda semlor. Är ingen semelälskare, men dessa var helt ok. Gott bröd med kardemumma i och god mandelmassa. Kanske toppbetyg?

Nej, nu ska jag kolla vad Ludwig har i läxa. Har nog tinat upp nu.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0