Mamma, här kommer det!

Dagens inlägg... vet inte om jag har så mycket att skriva, men det löser sig nog.
I dag har det varit öppet hus på Karlstads skolor. Jag och Astrid trotsade snön och gav oss ut till skolan. Hade lovat Ludwig att komma dit så det var bara att gå det :) Det var mysigt att kolla hur de har det i skolan. Nu var det ju ingen vanlig skoldag då det var föräldrar överallt, men ändå. Kollade igenom vad Ludwig hade gjort i skolan och var även med på lunchrasten. Han är väldigt duktig på att skriva killen. Han har snygg handstil. Undrar vart han har fått det ifrån??? Kunde bara stanna 1 h för jag och Astrid var tvungna att äta mat innan vi skulle hämta Lucas och sen Ludwig. Man fick äta med barnen, men jag gissade att det inte fanns någon barnstol till Astrid där. Det var enklare att gå hem med henne.

När vi var tillbaka till skolan passade jag på att prata med en annan mamma. Hon var min svensklärare på komvux när jag läste svenska B på distans. Hennes son kommer på Ludwigs kalas på lördag. Har alltid haft lätt för att prata med henne. Hon bar Astrid en svän då jag skulle hjälpa Lucas med en grej. Hon började till Astrids förtjusning att dansa med henne! Kan livet bli bättre?

Nu har jag dammat och städat toaletterna, väntar på att Astrid ska vakna så att jag kan dra igång dammsugaren. Skönt att ha städningen klar inför helgen. Skulle dock gissa på att dammsugaren behöver komma fram på lördageftermiddag en sväng. :)

I morgon ska vi bli klippta, båda grabbarna och jag. Ska bli så skönt.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0