Tar över världen?

Är det någon mer än jag som tycker att facebook håller på att ta över världen? Överallt ska facebook vara med, det finns typ 1 miljon olika grupper som man kan vara med i. Har du inte facebook är du inte någon. Hur mycket har inte fb ställt till med för många. Det finns människor som har blivt lurade pga fb, många är otrogna via fb. Visserligen kanske personen hade varit otrogen utan fb, men det forumet gör det kanske lite lättare. Typ öppnar upp kakburken. Jag tror att många förhållanden och äktenskap hamnar i blåsväder tack vare facebook.

När du läser nyheter på nätet så finns facebook där, vart man än vänder sig så finns den där jäkla boken där...

Det finns mycket positivt med det också, men jag tror att man ska vara väldigt försiktig med detta forum. Såg på nyheterna att många arbetsplatser förbjuder de anställda att gå in där. Är det då ett sunt forum? Något har blivt galet med denna värld anser jag.

Nej nu börjar hämtning av skolbarnet som har fått andra dosen av svinis idag och troligen blir dålig ikväll. Lika bra att vara beredd på det värsta. Har mer att skriva men det kommer sen.

Kommentarer
Postat av: ---

Att arbetsplatser förbjuder sina anställda att logga in på facebook beror ju inte på att forumet är farligt eller opassande. Anledningen till förbudet beror ju på att de inte vill att man ska ägna sin arbetstid åt något annat än arbete.

2010-02-08 @ 19:31:41
Postat av: Louise

Det var på nyheterna i dag att vissa landsting förbjuder de anställda att gå in på fb just pga att de var rädda för att sekretessen skulle röjas för patienterna. Sen kan ju jag tycka att fb är farligt eftersom inte anställda kan sköta sina jobb utan är inne på fb istället. Det är väl en fara om ett forum får människor att missköta sina arbeten. Men det kanske bara är jag som tycker det.

2010-02-08 @ 20:17:49
Postat av: cissa

Sekretessen kan nog lika gärna vara en bra ursäkt varför de stänger.... grund anledning är troligen att man inte ska ägna sin arbetstid till att surfa. Tyvärr Louise så tror jag att de förhållande som hamnar i blåsväder för fb hade gjort det ändå..... alltså fb eller inte spelar ingen roll. De som förskingrade pengar hade gjort det på ett annat sätt även om fb inte fanns.... Tror inte att fb gör tjuven eller tar slut på förhållandet.... utan det hade hänt ändå men på ett annat sätt.

2010-02-08 @ 20:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0