Dottern och sönerna

I går var Lucas till logopeden, nu är det hans tur att träna på R. Det gick jättebra och han verkligen vill träna till skillnad från sin bror... Fick lite material i form av spel som jag tänkte plåga grabbarna med.  Om några år är det säkert Astrids tur att hamna hos logopeden... Verkar vara något som går i familjen att inte kunna säga R. Men det är ju ingen fara, det kommer ju. Det är ju ett svårt ljud att göra i munnen. Tungan ska vara på rätt ställe.

I går gjorde Astrid flera framsteg, hon lärde sig att dra sig framåt på golvet med hjälp ev händerna. Inte krypa här inte... Hon lär ju få världens muskler på armarna om hon ska fortsätta så här. Sen har hon även lärt sig att vinka till sig själv, ser jättegulligt ut. Hon glänste även till i går kväll när hon satt på golvet med att skaka på huvudet. Hon tyckte att det var jättekul så hon skakade och höll på att ramla omkull pga det. Hon är så go! Jag är helt kär i henne... (Jag älskar naturligtvis grabbarna också)

När vi hade varit hos logopeden i går gick vi in till Westerlunds guld för att lämna in Astrids dopflagga för gravering. Passade även på att lämna in min ring som jag fick i morgongåva för gravering. Det är en slät guldring med gravering på utsidan där det står: Ludwig 02 Lucas 04. Nu skulle alltså även Astrid få stå med. Men tydligen är det handgraverat och han som kunde detta har gått och dött. Det var ju onödigt... Hon i affären skulle kolla upp om det gick att fixa på något sätt ändå. Hoppas det för jag vill ju att även Astrid ska stå med på ringen. Tycker att det är lite konstigt att ingen kan handgravera, det borde ju vara en merit tycker jag.

Nu ska jag dammsuga, dammade och tog toaletterna i går så det är bara dammsugning och torkning av golv kvar.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anneli

Astrid kanske klarar sig från att komma till logopeden, hoppas får vi göra.

Hon är ju så himlans go denna lilla tjej, fast hon kan ju sluta å stirra när man kikar på henne, haha

Vi får ta en fika här igen nu tycker jag...

2010-01-24 @ 12:57:00
Postat av: Anonym

Astrid kanske klarar sig från att komma till logopeden, hoppas får vi göra.

Hon är ju så himlans go denna lilla tjej, fast hon kan ju sluta å stirra när man kikar på henne, haha

Vi får ta en fika här igen nu tycker jag...

2010-01-24 @ 12:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0