Dagen innan

I dag är det dagen innan Astrids födelsedag! Det har alltså gått 1 år!!! Hej och hå! I dag är hon febrig eftersom hon fick sina dumma sprutor i går. Två stycken rätt in i benen. Doktorn och sköterskan tog en varsin spruta och sedan sa de: ett, två och tre och så stack de henne. Hon blev minst sagt ledsen. Det gjorde ont. Doktorn berättade att sprutorna gör ondare nu än vad de gjorde för ett år sedan. Tackar tackar! Hon fick en alvedon i går kväll och hon har sovit hela natten, skönt. Men nu är hon varm och gnällig så vi ska nog ta och ge henne lite mer medicin. Ska ju baka idag och då är det inte så kul att ha en klängande Astrid i hasorna.

I dag för ett år sedan hade jag börjat få känningar av förlossningen. Slemproppen hade börjat släppa på natten och jag hade typ mensvärk hela dagen. Vet att jag var med Lucas till vc dagen innan och hade även mitt sista barnmorskebesök den dagen. På kvällen var det vindenshow och jag hade haft känningar hela dagen. Under natten har jag för mig att det var ganska lungt, kanske några småvärkar. Sen började det på förmiddagen den
10:e med värkar. Men det tar vi i morgon.

 
Tänk att hon var så här liten! Nu ligger hon inte så stilla längre....

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0