Hualigen!

Nu har det hänt. Sd har kommit in i riksdagen. Det känns skrämmande och främmande. Hur kommer det att bli nu? Det värsta är att det är så många som har röstat på dem. Det betyder att det är många som tycker att de har bra åsikter. Ja, några punkter kanske är ok, men många är farliga! De hävdar att de inte är främlingsfientliga, men det är de. Nu har de fått makt i vårt land. Farlig makt! De är farliga. Javisst, invandringspolitiken kanske inte är den bästa nu, men ändå. Varför inte påverka dagens poitiker istället för att rösta på ett parti som har knasiga åsikter.

Om alla hade utnyttjat sin röst som vi har rätt till i detta avlånga land så kanske inte sd:s roll hade blivit så stor i riksdagen. Men många är lata och skiter i allt. Det är då sd får makt. Att strunta i att rösta är dumt! Det är nu man har chansen att göra något. Ni som inte röstar, kom inte och klaga sen. Att hävda att det bara är tomma löften är ju inte riktigt sant. Efter att alliansen tog makten vid förra valet tycker jag nog att de har ändrat på ett och annat. De har ju bla stramat åt det där med bidrag och sjukersättning. Nu har det iofs drabbat fel personer ibland, men många har nog fått röva sig iväg och göra något än att sitta på rumpan och lyfta bidrag. Jag vet flera (två) som inte har gjort ett skit för att göra rätt för sig tidigare, och nu måste de helt enkelt göra något för att få pengar. Det tycker jag är bra, för varför ska bara vissa slita rumpan av sig och några inte göra något och får ut ungefär samma pengar varje månad. OM det inte är behövligt eller berättigat alltså.

Nej, nu har vi lärt oss en läxa inför nästa val om 4 år. RÖSTA! Fast då inte på sd! HIhi

Det var så här det började med Hitler för många år sedan, han smög sig in och fick folkets för troende. Lova att det inte händer igen och gå inte på det sd lovar.

Nu är absolut inte jag någon expert på partier men jag drar öronen åt mig när det gäller detta parti.

Kram och trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0