2011

Nu är det några timmar kvar på detta år. Summering av året kan jag säga att det har varit ett tufft år för mig. Psykistk. Har varit många svåra beslut att ta. Säga upp mig från Claratappen var jobbigt, men ändå en chans och chansning. Nu i efterhand vet jag att det blev ju bra, men det visste jag inte då.... Det har varit tufft på jobbet under hösten. Barngruppen har varit orolig och det har krävts mycket av oss fröknar. Nu på slutet av terminen var det bara jag som var ordinarie (och jag är ändå vikarie), som jobbade heltid. Det har varit en utmaning och en stor lärdom under hösten. Alla barn är olika, det har jag verkligen fått prova på.... Sen i allt detta köpte vi hus! Som vi har längtat.... trodde aldrig att det skulle hända.... men nu sitter jag här i mitt hus. Jag är hemma! Det känns verkligen så. Nu längtar jag efter vårljus så att man kan vara ute när man kommer hem. Min kropp protesterade nu i november/december genom att få en massa utslag/finnar i ansiktet, blåsor i munnen och munsår. Det blev helt enkelt för mycket för mig att jobba heltid, packa och allt annat som händer när man ska flytta. Sen när man är på plats blir det ju inte lugnare.... Men nu verkar det ge sig med allt konstigt... Känner mig mycket lugnare nu. Huden verkar också hämta sig. Det har nog varit jobbigt för barnen också med flytt. Astrid visade direkt när vi började packa att hon inte förstod vad som hände. Men nu är hon med på vad som är hemma. Hon tyckte att det var konstigt när vi körde saker till huset och kallade det för hemma, men hon fick vara i lägenheten när den var helt tom och det var nog bra för henne. Grabbarna har nog mest lidit för att de var tvugna att dela rum fram till nu.... de har ju inte kunnat packa upp alla sina saker förrän i går. Nu har de varsit rum efter att Per har byggt en vägg. Trodde inte att han kunde det min man.... men hej hopp, han förvånar mig fortfarande efter snart 12 år tillsammans. Jag hoppas att år 2012 blir ett lugnare år vad det gäller stora förändringar. Jag tycker inte om förändringar och i år har det varit mycket.... fast det har ju blivit till det bättre, men vägen dit har varit tuff! Ser framemot 5 veckors semester i sommar och en massa sol och vila.... Fram tills dess vill jag bara att tiden ska gå fort och att det kommer lite snö så att barnen får åka pulka osv. Det här har ju varit löjligt än så länge med snö.... Kram på er och ett gott nytt år till er!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0