Prickig klänning

Jag har köpt en prickig klänning idag.... den är så fin. Billig var den också. Det är inte ofta det är både billigt och snyggt!  Nöjd är jag...

Annars då.... jo livet rullar på. Jag sprang vårruset i onsdags. Var inte tänkt att det skulle bli så, men hux flux hade jag två lag att vara med i. Det gick faktistk bättre än vad jag trodde att springa. Är nöjd!

Jag försöker springa 3 gånger i veckan och cykla till jobbet de dagar det funkar. Det är skönt. Kroppen protesterar lite med att det gör ont i knät och nu idag den högra höften. Men jag ger mig inte. Min kropp ska inte få svika mig nu... har jag klarat av 3 graviditeter och förlossningar så ska jag väl för sjutton kunna springa lite :)

Jag har fått förlängt på den avdelningen jag är på nu till mitten av augusti, sen blir det ev vikariepolen. Jag har sagt upp mig från Claratappen. Det känns konstigt. Har ju jobbat med dem sedan 1996! Många år blir det. Men jag får hälsa på dem istället. Lämna blod och plasma får det bli. Det var ingen vidare framtid på mitt jobb. Förändringar på G. Inte kul för de som är kvar men så är det.

Det var ett stort steg att säga upp sig, men kände att jag var tvungen att ta ett stort hopp i livet! Får hoppas att det löser bra i slutändan.

Snart fyller Astrid 2 år. Herregud! Stora tjejen är hon. Hon önskar sig en hund, godis och en puss av pappa.... det där sista har Per sagt till henne...

Kram på er! Nu ska vi snart ut och cykla hela familjen.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad skoj o roligt att du har fått förlängt, det blir nog mer förlängt tror jag!!!

Stort steg du har tagit nu och sagt upp dig på ditt gamla jobb, men jag tror nog att du gör rätt.

Du får nog fast arbete snart, lycka till

2011-05-17 @ 19:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0