Rötter!

Finns det gott om i vår trädgård... Var ut idag för att rensa i rabatten. Men jag hamnade överallt utom i rabatten. Fanns en del ogräs i gräsmattan på framsidan om man säger så. Fast en rabatt har jag faktiskt tagit bort, så lite rabattarbete blev det ju. Jag har räddat många sniglar och maskar idag. :) Spindlarna var vettiga nog att hålla sig undan!

När jag satt där och rensade tänkte jag på vad jag har längtat efter detta.... fast den tidigare ägaren hade ju kunnat hålla lite bättre ordning på vad som är ogräs och vad som inte är. Själv är jag ju nästa helt oskuld på detta så det mesta åker nog som ogräs. Men men, det får bli så. På baksidan är ju projekt gräsmatta igång, men det enda som kommer upp är OGRÄS... suck...  Tror att gräsfröna behöver lite mer sol och mindre vatten just nu....

Vi har också rivit altanräcket som var. Det var fult och i vägen. Behöver liksom inte stänga in oss på altanen utan bättre att ha öppet ut och kunna njuta av trädgården. (som inte finns än).



I går tävlade Ludwig i Stockholm. Han kom trea! Duktig pojke! Är stolt över att han är så duktig och att han verkar ha hittat rätt sport. Lucas, Astrid och jag var kvar hemma och passade på att hälsa på Jason. Lucas och Astrid hade inte träffat han tidigare. Så liten och söt!

Nu är jag jättetrött och är väldigt glad över att den här veckan är lite kortare att jobba. På lördag åker jag till Nyköping på tjejhelg! Ska bli kul och skönt att komma iväg! Sist var för tre år sedan.....


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0